Facultatea de Arhitectură

Facultatea de Arhitectură

Sesiunea: Septembrie 2008
Proba de desen (durata 5 ore)

Subiectul nr. 1

Desenele alăturate reprezintă planurile la scara 1:100 ale parterului, etajelor şi terasei unei locuinţe. Funcţiunile diferitelor spaţii sunt indicate prin litere, după cum urmează:I – zona de intrare, H – hol intrare, L – living, K – bucătărie şi loc de luat masa, D – dormitor, B – birou,bibliotecă, G – gol peste living, S – grup sanitar, T – terasa. Clădirea este aşezată pe sol, pe o suprafaţă orizontală. În planuri, zidurile secţionate sunt înnegrite, inclusivcele exterioare (faţadele), în care nu au fost figurate golurile de uşi şi ferestre. Liniile punctate reprezintăconturul unor elemente situate deasupra liniei de secţiune. Având în vedere organizarea interioară afuncţiunilor, se cere:

  • imaginarea unui volum general al clădirii, ţinând seama că un nivel are minim 2,50 m înălţime liberă, iar planşeele au 0,20m grosime;
  • dispunerea unor goluri în pereţii faţadelor (uşi, ferestre, suprafeţe vitrate de dimensiuni mari), răspunzând cerinţelor unei bune utilizări a interiorului, dar şi unei compoziţii armonioase a faţadelor. Dacă se consideră necesar, pot fi prevăzute elemente în consolă (copertine, balcoane), care pot avansa în exterior cu maxim 2 m faţă de planul faţadei.

Aceste elemente vor fi prezentate în următoarele piese, desenate în creion negru (grafit): – o secţiune transversală (pe direcţia scurtă) schematică, la scara 1:100

  • două faţade adiacente (ce vor fi reprezentate şi în perspectivă) conform săgeţii din plan, în care sunt figurate golurile şi eventualele elemente în consolă nou propuse, la scara 1:100 – o perspectivă a clădirii, la două puncte de fugă, privită de la 1,75m faţă de sol, pe direcţia săgeţii din plan. Perspectiva va pune în evidenţă volumul, spaţiul şi diferenţele dintre suprafeţele luminate şi umbrite, pline şi vitrate.

Subiectul nr. 2

În copilărie aţi răsfoit o carte ilustrată de poveşti cu castele pe stânci, cu palate de cleştar în adâncul apelor sau cu cetăţi medievale. Mai târziu, aţi revăzut imagini similare, în benzile desenate sau în jocurile de pe calculator. Vi se propune să redeveniţi un copil care construieşte pe malul mării un castel de nisip pe o arie de cca. 2 x 2 m. Fiind un exerciţiu de imaginaţie şi reprezentare, se vor folosi forme geometrice simple, care să sugereze: relieful accidentat pe care se ridică castelul, zidurile înalte ale incintei acestuia, turnurile şi drumurile de strajă, şanţul de apărare de jur împrejur, podul de acces, alte elemente componente în completarea ansamblului. Conform paginaţiei, se va desena în creion monocrom (negru sau color) o vedere a castelului, de la înălţimea ochiului – 1,75 m.

Subiectul nr. 3

Conform paginaţiei, schiţaţi într-un desen sugestiv o clădire reprezentativă, din următoarele oraşe, la alegere: Atena, Barcelona, Beijing, Istanbul, Londra, New York, Paris, Roma, Sydney, Veneţia. Redactarea se va face în creioane colorate, fără indicaţii scrise.

Subiectul nr. 4

Într-un cub cu muchia de 6 cm se duce un plan prin mijlocul a 6 din muchiile lui. Secţiunea cu acest plan reprezintă baza unei piramide drepte hexagonale cu vârful în unul din vârfurile cubului, simetrice faţă de planul de secţiune. Să se reprezinte în dublă proiecţie ortogonală (plan – vedere) cu linie continuă piramida rezultată aşezată cu baza în planul orizontal şi cu linie întreruptă muchiile cubului dat.

NOTĂ

Toate subiectele sunt obligatorii, inclusiv paginarea desenelor, conform schemei alăturate. Nu se admite reprezentarea de ele mente străine de conţinutul temei.

Criterii de apreciere: S1,S2, S3

  • respectarea datelor de temă
  • capacitatea creativă
  • coerenţa compoziţiei şi corectitudinea perspectivei
  • expresivitatea artistică şi acurateţea desenului

Criterii de apreciere: S4

  • corectitudinea rezolvării
  • calitatea prezentării grafice

Galerie:

Comenteaza:

You must be logged in to post a comment.