Talent la desen?

Auzim adesea: “Copilul meu este foarte talentat la desen” sau “Ne-a spus ca nu are talent la desen”.

Noi nu consideram ca “talentul” hotareste sansele unui elev de a intra la arhitectura. Lipsa “talentului”, din punctul nostru de vedere, este o gogoasa folosita de unii pedagogi pentru a-si scuza incapacitatea de a indruma elevul in directia corecta.

Suntem de acord ca unii dintre elevi au o capacitate dobandita inca din copilarie de a analiza si de a se exprima grafic mai buna decat a majoritatii dar aceasta capacitate dobandita timpuriu poate sa fie egalata de orice elev cu suficienta dorinta de a reusi. Totusi, nu intotdeauna elevul, chiar “talentat”, are timpul necesar pentru a acumula intregul bagaj complex de cunostinte. Din aceasta cauza, noi recomandam ca inceperea pregatirii pentru admiterea la arhitectura sa inceapa din clasa a XI-a chiar daca acel copil este sau nu “talentat”.

Experienta de-a lungul timpului ne-a dovedit ca indoctrinarea cu “este talentat” poate sa fie chiar un minus in momentul stressului din cadrul examenului de admitere. In egala masura, am fost placut surprinsi sa constatam ca elevii cu mai putina indemanare care au aplicat totusi in mod corect principiile invatate in cadrul cursurilor au reusit sa faca o impresie buna in cadrul examenului de admitere la arhitectura.

[xls]